خدمات بازرگانی تاجر
حمل و نقل بین المللی با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

حمل و نقل بین المللی با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

حمل و نقل بین المللی با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

حمل و نقل بین المللی با شرکت خدمات بازرگانی تاجر

در گذشته های دور (و حتی تا 50 سال گذشته) حمل و نقل کالا به خصوص کالاهای تجاری از یک کشور به کشور دیگر همواره با چالش های فراوانی رو به رو بوده است. با گسترش چشم گیر وسایل حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی طی 50 سال گذشته یکی از بزرگترین موانع برای  تجارت بین المللی برداشته شده است و حمل و نقل بین المللی به یکی از ارکان اصلی تجارت بین المللی تبدیل شده است.

حمل و نقل بین المللی چیست؟

جابه جایی کالا از بین کشورهای مختلف حمل و نقل بین المللی نامیده می شود. با توجه به اینکه شرکت ها به تنهایی توانایی خرید وسایل حمل و نقل بین المللی را ندارند این کار اغلب توسط شرکت های واسطه ای که مخصوص انجام کارهای حمل و نقل بین المللی تاسیس شده‌اند صورت می گیرد. وظیفه اصلی این شرکت ها تسریع در فرایند حمل و نقل کالا از مبدا به مقصد مورد نظر است.

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

  • حمل و نقل هوایی
  • حمل و نقل دریایی
  • حمل و نقل ریلی
  • حمل و نقل زمینی
  • حمل و نقل مرکب

هر کدام از روش های فوق دارای مزبت ها و معایبی است. برای انتخاب روش حمل و نقل کالا باید به نکات مختلفی توجه کنید و سپس بر این اساس نوع روش حمل و نقل خود را مشخص نمایید. از جمله این شرایط هزینه های حمل و نقل، حجم و ابعاد کالا، مسافت بین دو کشور، و... است.

 

شرکت خدمات بازرگانی تاجر با همکاری شرکای تجاری خود در کشورهای مختلف از جمله چین، امارات، ترکیه و... امکان ارائه انواع خدمات حمل و نقل بین المللی دریایی و هوایی را به بازرگانان و صاحبان کسب و کار دارد.

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی تاجر :

  • کاهش هزینه های حمل و نقل بین المللی
  • تسلط کامل به قوانین گمرکی و ترخیص کالا
  • هماهنگی سریع با فرستنده برای آماده کردن و ارسال محموله
  • رهگیری آنلاین مرسولات از لحظه تحویل بار تا زمان تحویل به مشتری

 

 

 

حمل و نقل بین المللی هوایی

هواپیما سریع ترین شیوه حمل و نقل در عصر حاضر است. با استفاده از هواپیما می توانید در کمترین زمان مرسوله مورد نظر خود را به هر کشور دیگری ارسال نمایید. شرکت های هواپیمایی در تلاش هستند تا با افزایش پروازها بین مقاصد پر رفت و آمد و پرترافیک زمان تحویل مرسوله ها را کاهش دهند و از طرف دیگر در کاهش هزینه ها برای جلب مشتری با یکدیگر به رقابت می پردازند که این امر موجب تمایل روز افزون تجار و بازرگانان در سراسر جهان برای استفاده روش حمل و نقل بین المللی هوایی شده است. نکته بسیار مهم در حمل و نقل بین المللی هوایی ارزش کالا و وزن آن می‌باشد که می‌تواند بازرگان را به سمت یکی از خدمات کارگو یا اکسپرس سوق دهد. تاجر به واسطه ارائه خدمات فورواردری به بازرگانان و قرار گرفتن میان بازرگان و ایرلاین مربوطه می‌تواند فرآیندهای اداری و تشریفات گمرکی در مبدا با بهترین سرعت انجام داده و با بهترین قیمت بار و مرسوله مورد نظر را به مقصد برساند.

 

کسب و کارهای بین المللی چه زمانی از حمل و نقل بین المللی هوایی استفاده می کنند؟

از شیوه حمل و نقل هوایی اغلب برای کالاهایی که دارای ارزش زیادی هستند یا وزن کمی دارند و یا بازرگان نیاز فوری به کالای مورد نظر دارد استفاده می شود. در این روش بخش های مخصوصی در هواپیما جاسازی شده است که کالاهای تجاری را در آن قرار می دهند. همچینین هواپیماهای کارگو نیز با ظرفیت 100 درصدی بار بازرگانان و صاحبان کسب و کار را جابه جا می نمایند.

 

انواع بار در حمل و نقل بین المللی هوایی

بارهای معمولی

برای حمل و نقل این دسته از بارها محدودیت و قانونی وضع نشده است و بازرگانان می توانند به راحتی و بدون دریافت مجوزهای سخت گیرانه این بارها را به مکان مورد نظر خود حمل کنند. از جمله این بارها می توان به کتاب و نشریات، محصولات پلاستیکی، لوازم شخصی کامپیوتر وفرش و ... اشاره کرد.

محصولات فاسد شدنی

محصولات خوراکی ، زراعی و دارویی اگر در شرایط مناسب قرار نگیرند فاسد خواهند شد. برای حمل این دسته از محصولات باید از هواپیماهای مناسب که دارای سردخانه هستند و با شرایط و مقررات خاص پیش بینی شده استفاده شود.

بارهای حجمی و سبک

بعضی از محصولات حجم زیادی دارند اما نسبت به حجمشان وزن کمی دارند. برای محاسبه بارهای حجمی طول و عرض و ارتفاع را بر حسب سانتی متر در هم ضرب می کنیم و حاصل ضرب را بر عدد 6000 تقسیم می کنیم. عدد به دست آمده را با وزن اصلی مقایسه کرده و عدد بزرگتر را به عنوان وزن حجمی را برای محاسبه قیمت مرسوله مد نظر قرار می دهیم.

 

بارهای خطرناک

حمل و نقل برخی از بارها در دسته کالاهای خطرناک قرار دارد و ارسال آنها باید حتما در بسته بندی خاص و طبق قوانین سخت گیرانه ای انجام شود. این کالاها شامل : 1- مواد منفجره 2- گازهای قابل اشتعال 3-مواد مسری 4-اسیدها 5-مایعات قابل اشتعال 6 –مواد رادیواکتیو  7– اجسام قابل اشتعال 8- مواد اکسید کننده  9- مواد مغناطیسی، باطری، یخ خشک و محصولات پلیمری

 

 

حمل و نقل بین المللی دریایی

دریاها مهم ترین مسیرهای ارتباطی بین کشورها برای مبادله کالاها هستند و به همین دلیل کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی دارند مزیت بیشتری نسبت به دیگر کشورها در تجارت بین المللی دارند. ارسال کالا به وسیله کشتی و دریایی یکی از مهم ترین شیوه های حمل و نقل و تجارت بین المللی است که بیش از 90 درصد کالاهای تجاری از این طریق ارسال می شوند. برخورداری از ناوگان حمل و نقل بین المللی دریایی تاثیر به سزایی در تجارت خارجی بین کشورها دارد و یکی از صنایع پرکاربرد در دنیای امروز است. مزیت اصلی حمل و نقل بین المللی دریایی نسبت به حمل و نقل بین المللی هوایی در کاهش هزینه های ارسال و امکان ارسال بسته های بسیار بیشتر و سنگین تر است. به همین دلیل اغلب شرکت ها ترجیح می دهند که محصولات حجیم و سنگین خود را از طریق حمل و نقل دریایی ارسال و دریافت نمایند.

 

 

 

مزایای روش حمل و نقل دریایی نسبت به دیگر روش های حمل و نقل

اولین و مهم ترین مزیت روش حمل و نقل دریایی نسبت به دیگر روش های حمل و نقل هزینه بسیار مناسب است . حمل و نقل دریایی برای کالاهایی که عجله ای در دریافت آن ندارید بسیار ارزان تر و مناسب تر از دیگر روش های حمل و نقل می باشد.

امکان حمل کالاهای بسیار سنگین، فله ای ، کالاهایی که حجم نامتعارف دارند و امکان قرار دادن آن ها در هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه وجود ندارد در شیوه حمل و نقل دریایی وجود دارد.

امکان حمل کالا به دورترین نقاط جهان که دارای مسیر دریایی باشند وجود دارد

 

شرکت بازرگانی تاجر این امکان را دارد که تمامی کالاهای تجاری شما را از دیگر کشورها متناسب با شیوه حمل و نقل مورد نظرتان به داخل کشور حمل کرده و یا از داخل کشور به مقصد مورد نظر ارسال نماید. برای مشاوره رایگان در زمینه حمل و نقل بین المللی به وب سایت شرکت بازرگانی تاجر مراجعه نمایید.